Komunikacija je ključna za negu kućnih ljubimaca i njihove klijente

Mnogi saloni za šišanje pasa i drugu negu imaju svoje „redovne“ klijente. Oni koji dolaze godinama. Vlasnici im veruju da će njihov pas izgledati lepo, bez nepotrebnih dodatnih uputstava. Ovakvo poverenje zahteva vreme.

Klijent mora razviti poverenje u svog timara. Da veruju da će se sve uraditi što je potrebno. Takođe moraju biti zadovoljni negom pri svakoj poseti. Onda se to iznenada dogodi. Moji klijenti uđu, ćaskaju nekoliko minuta, njihov pas je sretan što me vidi, pas i ja se igramo nekoliko minuta, a zatim kažem klijentu u koje vreme da se vrati i krenem sa svojim poslom. Negujem psa onoliko dugo kolko se on prijatno oseća i to će biti odgovarajuće trajanje do sledećeg sastanka. Savršena situacija.

Tu su i klijenti koji dolaze godinama. Njihovi psi se ošišaju pri svakoj poseti. Ipak, klijent mora uvek davati uputstva. „Iseci joj nokte“, „Očisti joj uši“, „Kratko oko očiju“ i lista se nastavlja. Češkamo se po glavi misleći „ne činimo li to uvek?“. Pa, devet puta od deset. Takođe postoji vreme kada su nokti možda bili zaboravljeni ili uši nisu bile pravilno očišćene. Kad se stvari „zaborave“, ljudi teže da izgube poverenje da ćemo učiniti ono što treba. Tada osećaju potrebu da nas podsete. Zatim postoje oni koji samo imaju potrebu da nas podsete iako to nikada nismo zaboravili!

Svaki klijent je malo drugačiji

Dakle, ovde imamo savršenog klijenta koji će nam učiniti sve što želimo jer se pouzdaju u našu sposobnost da njihov pas izgleda prelepo! Takođe imamo klijente koji daju uputstva pri svakoj poseti.

Hajde da razgovaramo o „uputstvima“. Svi imamo klijente koji kažu „danas je možete skratiti“. Otkrio sam da moja verzija kratkog i njihova kratka verzija NIKAD nije ista. Takođe sam otkrio da moja verzija 1 ”i njihova verzija 1” takođe NIKAD nije ista. Ponekad je kraća, a ponekad duža. Zato je važno postavljati pitanja kada se to dogodi. Obično ću držati dlaku na telu psa i reći „da li želite pola od ovog? To im daje referencu koliko će se skratiti. Ako žele da pas bude obrijan, reći ću: „Da li želite da izgleda zaista glatko ili želite da ostane malo krzna? Znam da ovo zvuči glupo, ali ako ne pojasnite šta je „kratko“ znači da bi klijent mogao biti uznemiren što je pas prekratko ili nije dovoljno ošišan. Uvek budite pažljivi kada govorite o dužini krzna.

Sada ću se vratiti svom „savršenom klijentu“. Pre neki dan mi je ušla dugogodišnja klijentkinja Petra Petrović. Trebali su da idu na more na dve nedelje. Rekla je „skrati ga zaista dosta jer ide sa nama“. Bio sam prilično iznenađen kada sam to čuo jer je imala zaista lepu “frizuru”. Pas redovno dolazi kod nas svake 4. nedelje i nikad se na njemu ne zaplete dlaka. Pa kad sam čuo „stvarno kratko“, razmišljao sam o češlju br. 2 duž ili duž tih linija. Pitao sam klijenta koliko kratko i počeo da je pokazujem na telu i nogama psa, a ona je rekla „Ma ne !!! Samo ga ošišajte kao što to obično radite, ali skratite mu na glavi malo više jer tu brzo raste “. Ostao sam zatečen! Možete li da zamislite da sam samo pretpostavio i nisam je ispitivao šta bi se desilo? Bila bi izuzetno uznemirena … Siguran sam u to!

POUKA OVE PRIČE JE…

Uvek je dobra ideja da postavljate pitanja. Bez obzira da li su oni „savršeni klijenti“ koji nikada ne daju uputstva ili drugi koji traže taj centimetar više kada zaista misle dva centimetra! Uvek je bolje biti na sigurnom nego žaliti!

KAVEZI ZA PTICE I GLODARE